13 Temmuz 2014 Pazar

Hani?... Anladın mı?...

Herkes, kendi imparatorluğuna hasret. Tabi. Ben de öyle yapıyorum. Şimdi doğru trans grubuyla yaşıyorum. Doğru ibne grubuyla yaşıyorum. Beni böyle çok daraltan, girmemi ödülmüş gibi hissettiren hiç bir mekana gitmiyorum. Leş grubuyla hareket ediyorum. Hani seviyorum da herhalde. Ben de öyle bir şeyim. Leş grubundanım.

Travmalar çok gençten başlayan şeyler, anladın mı? İmparatorluğu kurmak zorundasın. Yoksa yaşamanın anlamı yok ki. Tek hedefin imparatorluk kurmak olmalı. Yoksa kurtarır hiç bir şey yok. Çocukluktan gelen bir şeyle geçer bu. Anladın mı? Bunu 6-7 yaşında hissedersin. İlk "Bu çocuk ne olacak?" endişeli hali gezer etrafında senin. Sessiz konuşurlar.

-"Niye böyle?..."

-"Niye böyle?..."

-"Niye böyle?..."

Zeka ve manevra


Aslında nasıl olduğunu sen anlamıyorsun, onlar farkediyor. Yani seninle ilgili bir sorun yok. Sen bir çocuksun. Zaten ibneliğin malum. İyi örgütlersen, yeterince titizlik gösterirsen, sikerler seni yani. Çocuk sikmenin suçu ortada. Güven vermelisin ilk önce. Sonra siktirmelisin. Yani orta yaş grubuyla ben, 13-14 yaşımdayken seks yapıyordum zaten. Güven verme şartı, çok ileri derece manevra ve zeka gerektiren bir şey. Bir çok tepkiyi, sikilerek veya sikerek verdiğin hani, bir ruh hali...

Ahlaklı bir çocuktum ama evde sevilmezdim, güvenilmezdim.

İyi bir öğrenciydim ama sınıf başkanı yapılmazdım.

Ortaokulda sınıf başkanlığı elimden alınmıştı. Bir şeyde ödül verilmişti ve o ödülü ben kazanmıştım. Notla ilgili bir ödüldü. Ve sınıf başkanı olamayacağımı anlamıştım. Çok daha garip bir acısı vardır.

Ortaokul sonrasında, bizim gibi orta sınıf ailelerin çocuklarını kurtarcak askeri okullar vardır hani... Bütün herkesin çocuğu askeri okullar sınavına girer. Ben de denendim. İlk yazılıya alırlar bu sınavlarda. Yazılıda dehşet bir sınav performansı göstermiştim.

Mülakatın ilk cümlesinde,

"Bu olmaz" filan dediler. Aslında ben, bu “olmaz”ın niye olmaz olduğunu o zaman anlamıştım hani... Oradaki transfobiyi homofobiyi görmüştüm ben.

"Bundan hiç olmaz."

"Bu özürlü" hani,

"Bu hastalıklı" diye...

Aşağılanma pratiği


Yani hiç bir yerde bir şey olmamıştım. Evde abi olmadım mesela. Kardeşim daha erkekti filan. Bir erkeğin ibne abisi olamaz. Abi erkek kardeş olur. Abiliği de elden kaptırıyorsun. Hayatının bütün mekanizmalarını kaptırıyorsun. Örülü bir şekilde karşına her şey üst üste geliyor, anladın mı? E, o zaman?

Bir dönme aşağılanmayla nasıl başa çıkar? Sünepe bir dönme olamaz. Dönmenin ar davası hiç yoktur. Hani, ar, utanma, yoktur. Onun bir aşağılanma pratiği var.

Aşağılanma egzersizler halinde, ibnelerin kendi aralarında tecrübe edilir. Bir ibnenin, diğerini aşağılaması, aşağılanan ibne için, hiyerarşik bir ferahlama doğuruyor. Heteroseksüel bir geri zekalı seni aşağılıyorsa, bir faşist aşağılıyorsa, canını acıtır anladın mı? "Ulan bok herif, beni aşağılıyor." dersin. Bir ibne aşağılıyorsa, aslında hani...

Eylem Günlüğü