3 Temmuz 2014 Perşembe

Trans kimliği, heteroseksüel merakının ilhamıdır

Kıçı olan bir erkek aslında potansiyel dönmedir. Ben erkeğin erkekliğini zan altında bırakıyorum. Götün açılmazlığı açılınca, sikilmenin keyfini bir ibneden öğrenip merak ediyor ve bir kere deniyorsa ibne oluyor. Bana gelen erkek aslında bir ibnedir. Ben erkeği heder edip, erkeklik imgesini bozup "Senden dışarıya çıkan şey işte budur" demişim… "Senden sadece asker bir militarist çıkmak zorunda değil, renkli kıyafetler giyen güzel görünebilecek bir yanın var" demişim.


Kadın kimliğini yaratabilmek için militarizm, erkek şiddeti, eğitim, aile vb. içinde yer almam için ısrarla davet edildiğim konforları reddedip dezavantajlı bir grubun saflarına geçmeyi göze aldım. Annem babamı bana karşı doldurdu ve beni sokağa attırdı. Pozitif iktidar elde edebileceğim rolleri elimin tersiyle ittim. Karşılığında sokaktaki çöplükten beslenmek zorunda kaldım. Yaşam hakkım riske girdi. Ama hiç biri, feministlerin kadınlık iddiamıza vurduğu darbe kadar yıkıcı olmadı. Feministler bizim kadın kimliğimizi yabancılaştırdı. Kendimi kadın gibi hissettiğim andan itibaren, kadın kimliğimi yaratabilmek için çok emek harcadım.

Homofobi ve transfobiyi erkekler biyolojik kadın kimliklerinden öğrenmekteler. Kadınlar, günün onlara yasaklanmış saatlerinde sokağa çıkamıyorlar, o saatleri yaşayamıyorlar. Erkeklerinin benle o saatte neler yaptığını merak ediyorlar. Aslında, biyolojik kadınlar ile aynı piyasada yarışıyoruz. Erkekler söz konusu olduğunda, değer yargılarının (toplumun ahlaki dogmalarının) yarattığı imgelere sığınmanın konforunu tercih eden biyolojik kadınlar beni ezeli rakip görmekteler. Feminist kadınlar bir stereotip olarak, erkeğine yemek pişirmekte, çocuğuna bakmakta, onu cinsel açıdan tatmin etmeye çalışmakta. Gündüz çocuğunu okula, erkeğini işe gönderdikten sonra kalan vaktinde feminizmi savunmakta.

Bu biçimi ile feminist aktivist kadınların bazılarına iki yüzlülük eleştirisi getirilebilir. Sen feminist kadın, erkeğe karşı argüman geliştirmemi istiyorsun benden; ama ancak kocanı pışpışlayıp erkeklik algısını ve iktidarını güçlendirdikten sonra, hareketimizi teşrif buyuruyorsun. Erkek bana geldiğinde iktidarı takviye edilmiş bir halde geliyor. Ama bunun sonuçları bilinçaltına kaçmış psikopatolojik tezahürlerle sınırlı kalmıyor. Ben öldürülüyorum sokakta. En leş seks benim günde 30 kişi ile birlikte olmam ise paramı bundan kazanır zevk alırım. Sen feminist kadın, konforlu bir yaşam için bir erkekle bir ömür seks yaparak kendi koşullarını yaratıyorsun. Sen seks işçiliğini aslında bir ömür boyu tek kişi ile yapıyorsun. Aynı zamanda bu işi ucuza yaptığın için rayiçleri düşürüyorsun. Liberalleşmiş bir rekabet piyasası istemek, benim hakkım değil mi?

Onları (yani "feminist imgesi"nin taşıyıcılarını) rahatsız edebilecek önemli bir başka nokta da, benim erkeğin şifrelerini daha iyi biliyor olmam. Erkeğin iktidarını kadınlar üretmekteler. Erkeklik algısını yükselten şey bir yandan da toplum ahlakı. Erkek, ancak benimle bazı şeyleri merak etmeye başladı. Örneğin, anal seksten aldığım hazzı merak etmeye başladı. Trans kimliği, heteroseksüellerdeki bu merakın ilhamıdır. Erkek cinsiyeti beni bütün anahtarları çalıştıran bir kilit gibi kullanır. Sikeni de sikileni de... Yanısıra biyolojik bir kadın da oral veya normal seks için benimle olabilir. Ancak sistem biyolojik kadının benle birlikteliğini hiç onaylamıyor. Onu fahişe beni ise pezevenk olarak mahkum ediyor.

Ben biyolojik kadının erkekliği üretmesinin her hali ile karşılaşırım. Mesela erkekten transın nasıl satın alındığını öğrenen kadın beni de satın alabilir. Kadınlar da erkekler de benimle olurlar. Kadın ise ego için erkeği silebilmek için beni kullanıyor.

Erkeğin beni tercih etme nedenlerini, biyolojik kadının cinsel devrimini yapamamış olmasında aramalı. Biyolojik kadının ahlakla, namusla, dinle kendini örüp koruyucu bir kalkan illüzyonunun peşinde ömür tüketmesi, erkeğin tercih değiştirmesinin gözden kaçan gerekçelerini oluşturuyor aslında. Bu, erkekleri kadınlardan uzaklaştırabiliyor. Erkek kaprisle de uğraşmak istemiyor. Sadede gelelim istiyor. Oysa benim hem kadın hallerimi hem de erkeklikten kalan yanlarımı sömürebilecek. Bu benim bir tarifeye bağlayıp pazara arzettiğim, kitlesel tüketime açtığım ürün. Bir yandan da bana düşman oluyor aslında. Bir kadın hoşlanmadığı bir şey yaptığında onu bir tokatla gönderebilirken benimle dövüşmesi gerekiyor. Hatta beni bıçaklamak zorunda kalıyor.

Kıçı olan bir erkek aslında potansiyel dönmedir. Ben erkeğin erkekliğini zan altında bırakıyorum. Götün açılmazlığı ihlal edilince, sikilmenin keyfini bir ibneden öğrenip merak ediyor ve bir kere denemiş olması ibne olmasına kafi geliyor. Bana gelen erkek aslında bir ibnedir. Ben erkeği heder edip, erkeklik imgesini bozup "Senden dışarıya çıkan şey işte budur" demişim. Senden sadece asker bir militarist çıkmak zorunda değil, renkli kıyafetler giyen güzel görünebilecek bir yanın var demişim.

Not: Konuşma notları, Sultan Sahin ve Yusuf Al tarafından yazı haline getirildi.


Eylem Günlüğü